A Bach-virágok és a kisiskolás gyerekek

Az iskolás kor, legyen az általános vagy közép iskola, de még az egyetemen is hoz olyan helyzeteket, amelyekkel nehezen tudunk csak megbirkózni vagy már túl magas szintű feszültséget okoz.

Nézzük az általános iskola első osztályától. Van, aki várja és van, aki fél a változástól. Aztán ha benne vagyunk, akkor is jöhetnek meglepetések. Nem csak a gyerkőcnek okozhat pozitív vagy negatív élményeket, de a bennünk ébredő érzelmek is a gyermekkel történtek hallatán széles skálán mozoghatnak. Ezen eszenciákat mi magunk használhatjuk adott kedélyállapotoknak megfelelően kiválasztva arra, hogy segítsenek negatív állapotból átbillenni pozitív állapotba. A módszer alapját képző negatív és pozitív érzelmek az egészséges ember egészséges mértékű érzelmeit jelölik, nem irányul ugyanezen érzések pszichés vagy pszichoszomatikus zavarra utaló mértékének diagnosztizálására, gyógyítására vagy ezen tevékenység támogatására.

No, nézzünk pár eszenciát mutatóba:

ASPEN (Rezgőnyár) eszencia

A meg nem nevezett félelmekre képes hatni az eszencia. Talán attól félünk a legjobban, hogy nem tudjuk, mi jön. Van hogy tudjuk, mi vár ránk, de hogy azt hogy is fogjuk megoldani, és mi lesz ha… Ekkor nagyon hasznos az Aspen eszencia, mely oldhatja például az iskolai teljesítménytől való félelmet vagy az osztálytársak miatt érzett izgulást. És nem utolsó sorban az Aspen segíthet a rémálmok leküzdésében is. Sokszor fordult elő a családunkban is és ilyenkor sokat segít az Aspen. Van, akinek egy-két alkalom is már változást hoz, de van, hogy a rémálmok elűzéséhez 1-2 hét is kellhet.

GENTIAN (Tárnics) eszencia

Amikor nem sikerül egy dolgozat vagy egy felelés, akkor nagyon el tudnak kenődni a gyerekek, kudarcként élik meg. Sokszor csak apró dolgokon csúszik el a dolog, de máris értelmetlennek tűnik a sok befektetett munka és kedveszegett lesz a gyerkőc. Vagy ha egy-egy kis barátban csalódik a manó, könnyen kiborul. Sajnos ilyenkor még más alapokon nyugszanak a barátságok, és könnyel mondják ki a pajtások egymásra, hogy „Soha többé nem leszek a barátod!”. Ilyenkor hasznos a Gentian eszencia, mely segíthet neki abban, hogy az elkeseredett megtorpanásból ismét felálljon a gyerek és „küzdjön” tovább a suliban vagy könnyebben lépjen túl a bántó eseményen és nyisson más gyerekek felé.

LARCH (Vörösfenyő) eszencia

Az önbizalom. Hát igen… Ezt támogathatja Bach-virágeszencia is. Volt olyan kisfiú, aki szedte az eszenciát és azt mesélte az anyukája, úgy kezdte érezte magát, hogy ő egy oroszlán – olyan bátor lett. Korábban jó magaviseletű, szófogadó diák volt, ám a cseppek a keveréküvegében, melyeket alapvetően a félelemre kapott, tartalmazták ezt az eszenciát is és hát… persze ilyenkor nem következik be személyiség változás, csupán azon jellemvonások billennek át pozitívba, melyek korábban negatív állapotban voltak. Hogy Bach doktort idézzem: „A Bach-virágok által semmi olyan nem kerül belénk, ami eleve nem volt ott, csak bennünk ébred fel az öngyógyító erő, ami a negatív gondolatokat pozitív irányba tereli úgy, hogy közben meghagyja a tanulás lehetőségét, tehát nem elnyomva a problémát, hanem segítve a megértését, elfogadását és elengedését.” – Dr. Edward Bach

CLEMATIS (Erdei iszalag) eszencia

Álmodozik? Nem tud koncentrálni? Élénk a képzelete? Hál’ Istennek 😊, de van, amikor koncentrációra van szükség. A Clematis „visszahozza a földre” a gyerkőcöt, segíthet koncentrálni, a jelenben lenni. Sosem felejtem el, amikor a gyerkőcöm elsős volt és 10 perce nem sikerült megoldani egy darab kivonást. Mintha nem is itt lett volna, nem válaszolt, csak testben volt jelen. Amikor belecsöppentettem 2 csepp Clematist egy pohár vízbe és beleivott… és megoldotta a feladatot. Elképedtem. Persze tudom, hogy ő nagyon érzékenyen reagál a cseppekre, na de ilyet! És nem csak én örültem, hogy 10 perc múlva már készen is voltunk a leckével! 😉

Még nagyon sokáig tudnám taglalni az eseteket, amiket megtapasztaltam vagy az eszenciákat…Minden életkorban vannak olyan helyzetek, amikor több eszencia is jól jöhet oldani a kellemetlen vagy rossz élményt, a haragot, félelmeket, a kudarc élményét stb. A fentiekben szerettem volna ízelítőt nyújtani Nektek a Bach-virágeszenciák gyerekek körében történő alkalmazásának lehetőségeiről a teljesség igénye nélkül.

Még nem ejtettem szót a Rescue Remedyről (Elsősegély csepp), mely öt eszencia kombinációjaként kiválóan alkalmas az érzelmek lecsillapítására és a hangulatunk harmonizálására. Ezt olyankor használhatjuk, ha nincs kéznél más és prompt szükségünk lenne lelki támaszra: a gyerkőc hisztizik, aggódik a dolgozat miatt, elesett és megijedt stb. Érdemes kipróbálni csepp, pasztilla vagy spray formában is!

Természetesen a fenti problémák mindegyike lehet olyan fokú, hogy szakember bevonása szükséges egy-egy adott probléma megoldásához. Az eszenciák alkalmazása nem helyettesíti a szakorvos segítségét! A Bach-virágeszenciák rendszere, mely 1936 óta létezik, nem gyógyszer, nem kezel betegségeket, tüneteket és nem gyógyít! Nem helyettesíti a hagyományos, nyugati vagy alternatív orvoslást! A módszer alapját képző negatív és pozitív érzelmek az egészséges ember egészséges mértékű érzelmeit jelölik, nem irányul ugyanezen érzések pszichés vagy pszichoszomatikus zavarra utaló mértékének diagnosztizálására, gyógyítására vagy ezen tevékenység támogatására. Alkalmazása saját felelősségünkre, szabad akaratunkból történik. Bár a Bach-virágeszenciák rendszerének megalkotója orvos volt és tapasztalatai egy része gyógyulásról szólnak, maga a módszer és rendszer semmiképpen nem alkalmas kezelni vagy diagnosztizálni semmilyen fizikai vagy mentális betegséget vagy tünetet. “Bach doktor rendszere egy önsegítő és az önmagát felfedezni kívánó ember útját támogató módszer, mely 38 virágeszenciából áll és a kiválasztáshoz és alkalmazáshoz egyszerű és könnyen megérthető megközelítést alkalmaz.” – forrás: The Bach Centre

Írásomban saját tapasztalataimat és élményeimet foglalom össze, mely az eszenciák és más módszerek hosszan tartó használatán alapul. Jómagam az eredeti Bach-virágeszenciákat 2010. óta használom.
A web- és Facebook oldalamon található információk általános oktatási és szórakoztatási célt szolgálnak, nem helyettesítik az orvosi, szakorvosi vagy bármely egyéb szakértői tanácsadást. Ezen információkat valamint a konzultációkon ill. videókban elhangzottakat mindenki saját felelősségére és döntése alapján használhatja vagy alkalmazhatja saját életében. Egyik általam használt és ismertetett eszköz/módszer, rendszer ill. konzultációs sem irányul egészségügyi tevékenység folytatására, pszichoterápiás eljárásra, sem annak kiegészítésére, támogatására, bármely az egészségügyről szóló 1997. évi CLVI. törvényhatálya alá tartozó kovencionális van nem-konvencionális gyógyító eljárás folytatására. Nem tételezek fel és nem garantálok semmilyen fizikai, mentális, emocionális, spirituális és pénzügyi eredményt.