Ismerkedjünk, játszunk az érzelmekkel a gyermeke(in)kkel (ötletek, tippek – nem promóció)


Édesanyakánt rájöttem, mennyire fontos, hogy a gyermek ki tudja fejezni, mi bántja. A gyerekek nem úgy születnek, hogy vannak szavaik az érzésekre, érzelmekre (sok felőtt még most is nehezen küldönbözteti meg őket, pl: félelem vagy izgatottság.) Érzelmeik vannak, velük születnek, de a szavak nem.

Az érzelmek kifejezése persze akkor lehetséges,

  • ha már beszél a gyermek,
  • ha vannak szavai az érzelmekre,
  • felismeri saját érzelemit és
  • ki is tudja, akarja fejezni őket.

A legtöbben nem tudják megmondani frusztrációjuk okát, mert nem értik saját érzéseiket. A mesék, irodalmi művek segítenek ebben nekünk, de az érzelmek tudatos megnevezése már az irodalmi műveltségnél korábban létrejöhet, ha megtanítjuk rá a gyermekünket. Ezt több féle módon is megtehetjük: életkornak megfelelő könyvek vagy tásasjátékok segítségével. Segítsünk a gyerekeknek, hogy:

  • mik is az érzelmek,
  • ő éppen most mit érez,
  • ezt hogyan tudja kifejezeni vagy
  • hogyan tudja leolvasni a másikról, ő mit érez és
  • hogyan kezelheti.

A teljesség igénye nélkül szedtem össze párat gondolatébresztőnek (nem reklám, nem fizetett cikk, egyszerűen csak gondoltam, összeszedem, miből lehet választani – a játékokat nem próbáltam ki, nem vettem meg, ezért CSAK ajánlásnak tekintsd cikkemet. A játékok likjei a gyártóhoz vagy egy-egy webáruházhoz vezetnek, amelyet véletlenszerűen választottam, nem öszötnözlek vásárlásra tőlük, csak bővebb információt ott találsz. Köszönöm az engem megkereső Pedagógusok ajánlását is!):

 

Társasok, kártyák stb.

Emo Moogy, Miniland puzzle az érzelmekről (3-6 év)

 Az Emo(tion) Moogy egy vidám sárkányos puzzle a Miniland-től, mely nem csak egy érzelem-kirakó, hanem feladatkártyás logikai játék is. A játék segítségével a gyerkőcök megtanulhatják a különféle érzelmek kifejezését, felismerését és megértését mind a környezetükben, mind saját magukban. Így jobban megismerik személyiségüket, hangulataikat és könnyebben meg fogják tudni fogalmazni az érzéseiket és egyben könyebben fogják megérteni mások viselkedését is.

Anyaga: erős, kétoldalán fényes nyomott mintás karton. A doboz tartalma: 11 db sokféleképpen variálható kirakó, 8 db érzelemkártya, 1 útmutató.

A játék fejleszti az érzelemfelismerést, az érzelemkifejezést, a szociális készségeket, a környezetet, a megfigyelést, a logikát, a szókincset, a beszédkészséget.

3-6 éveseknek ajánlott 2-6 fő részére. Óvodáknak, fejlesztő csoportoknak is ajánlott.

 

PÁROSÍTÓ PUZZLE – ÉRZELMEK – 3-4 éveseknek

Ez a játék 8 féle érzelem felismerésére ösztönzi az óvodáskorú gyermekeket. Háromszoros fejlesztő értéke van ennek a meleg színekkel, kedves formákkal megrajzolt, bájos történeteket elmesélő kirakós játéknak. Egyrészt felfedeztet érzelmeket kiváltó történeteket, másrészt megfigyelteti a különböző érzelmek arcmimikáját, harmadszor pedig lehetővé teszi mindezek szóban való kifejezését. Teszi ezt a legkorábbi korban, már 3 évesek is megérthetik, felismerhetik és szóban kifejezhetik a történet szereplőinek érzelmeit. Ezáltal maguk is megfelelően tudják majd kifejezni a saját érzelmüket, a szeretetet, a meglepetést, a félelmet, a haragot, a szégyenlősséget, az undort, az örömöt, vagy éppen a szomorúságot. Mindez egy nagyon fontos, nagy lépés a gyermekek fejlődésében.
Gondolatok az érzelmi nevelésről:

 

ÉRZEL-MESE érzelmi intelligenciát fejlesztő játék – 4 éves kortól

Az Érzel-mese játék olyan eszköz a szülők, vagy a gyermekekkel dolgozó szakemberek kezében, ami lehetőséget biztosít az érzelmekről szóló beszélgetésekre. Ezzel a csomaggal számos játék játszható, mely az érzelmi intelligencia több részterületére hat. Segít felismerni a látott érzelmeket, megfogalmazni adott szituációban átélteket, a körülöttünk élők „bőrébe bújva” átgondolhatjuk, hogy vajon a másik mit érez.
A játékban levő helyszíntáblák a gyermekek számára ismerős, napi szinten megjelenő színtereket ábrázolnak, így minden tábla rengeteg történetet, eseményt hív elő gondolataikból. A változatos helyszínek és karakterek számtalan mese alkotására adnak lehetőséget.

4 éves kortól.

 

Pozitív gyerek vagyok kártya – 4 éves kotról

Személyiségfejlesztő kártyajáték 60 db megerősítés kártyával

Ha te is keresed a módját annak, hogyan tanítsd meg a gyermekedet játékosan pozitívan gondolkodni, akkor a Pozitív gyerek vagyok – pozitív megerősítések kártyajáték a legnagyobb segítségedre lesz ebben. Az, hogy gyermekednek milyen a hozzáállása a mindennapokban átélt eseményekhez, milyen döntéseket hoz, milyen a személyisége, mire tartja magát képesnek, mi lesz majd belőle, mind-mind a gondolatai eredménye.

A pozitív megerősítések használata nagyszerű lehetőség minden gyermek számára, hogy segítségükkel játékosan fejleszthessék pozitív gondolkodásmódjukat. A kártyapakliban 3 személyiségfejlesztő játék leírása található, melyek alkalmazásával spontán módon fejleszthetik ki magukban a képességet arra, hogy pozitívan álljanak az élet dolgaihoz, hogy észrevegyék magukban és maguk körül azt, ami értékes, és megtanítja őket, hogy minden nap találjanak valami pozitívumot a mindennapi eseményekben, amelyeknek a segítségével könnyebben elérhetik a céljaikat, magabiztosabbá és kiegyensúlyozottabbá válhatnak.

A kártyák egyedül és csoportban is felhasználhatók.

 

Képes történetek – Érzelmek 1.     és 2. – 4 éves kortól

Tartalma:
– 70 db kártya
– 10 db történet

A gyerekek spontán módon reagálnak az általuk látott és beazonosított érzelmi reakciókra, azok eljátszásával, utánzásával. A képeket összehasonlítva beszélnek a különböző arckifejezésekről, és megpróbálják elmagyarázni, hogy milyen érzelmeket jeleníthetnek meg. Az arcok mögött rejlő lehetséges történetek elmesélésével a gyerekek megtanulják, hogyan fejezzék ki magukat egyértelműen, és hogyan önthetik szavakba érzéseiket, gondolataikat.

A képek játékos módon segítenek abban, hogy a gyermek megtanulja az érzelmek kifejezésének, az érzelmekről való beszédnek a fontosságát és azt, hogy mindig figyelnie kell arra, hogy az általa kifejezett érzelmek a környezetére is hatással vannak. Egy derűs arc másokat is jókedvre derít, mosolyra mosoly lehet a válasz. Az érzelmek azonban bántóak, rémisztőek is lehetnek, például ha az indulat dühvé változik, vagy ha a szórakozás rosszindulatú tréfává, esetleg gúnyolódássá fajul.

A játék fejleszti:
• a társas kompetenciát
• beszédkészséget
• a különböző érzelmek, érzelmi árnyalatok felismerését és megnevezését
• a pontos megfigyelés készségét
• szókincs bővítését
• párbeszédek, színdarabok kidolgozását

Többféleképpen játszhatunk vele: 1. Memory, 2. Szerepjáték vagy 3. Történet kitalálós.

 

Az érzelmek birodalma társasjáték – Érzelmi intelligencia fejlesztő társasjáték 5-120 éves korig

Érzelmi intelligencia fejlesztése játékosan nem egymás mellett, hanem egymást segítve az Az érzelmek birodalma társasjátékkal. Egymást segítjük, és közben megéljük az érzelmeket…

Az érzelmek birodalma kooperatív pszichológiai társasjáték családoknak és baráti társaságoknak készült. Az első pszichológiai játék, mellyel gyerekek, szülők és nagyszülők is együtt játszhatnak. Fejleszti az érzelmi intelligenciát, az önismeretet, segít a kapcsolataink ápolásában és a beszélgetéseink elmélyítésében.

A játék a szokásos társasoktól eltérően nem versengésre, hanem együttműködésre ösztönöz. A cél, hogy a Kiszolgáltatottság völgyéből mindannyian együttműködve eljussunk a Bizalom Várába. Kockadobás alapján haladunk előre egyenként, és a mezőkön szereplő különféle érzelmek csapdájába esünk. Minden mezőn található egy-egy érzelem. Az adott érzelemnek megfelelően húzunk egy kártyát, melyen kérdések szerepelnek. A kártyán az is szerepel, hogy hányat lépünk előre, ha válaszoltunk, és mi a teendő, ha nem akarunk válaszolni. Menet közben lehetőségünk van a társainkat is előbbre juttatni a táblán. A játék közben jobban megismerjük az érzelmeket, önmagunkat és a társainkat. Ha bátrak vagyunk, és segítjük egymást, egyre feljebb jutunk, és végül mindannyian megérkezünk a Bizalom Várába.

Az életkornak megfelelően különböző szinteken játszhatunk:

– 5-7 éveseknek kártyák nélkül
– 8-11 évesek 3-5 kártyacsomaggal
– 12 évtől 5 kártyacsomaggal

 

PHIX pszichológiai társasjáték ( 6-9 éveseknek) kisiskolások számára

PHIX pszichológiai társasjáték ( 9-13 éveseknek) kiskamaszoknak

PHIX pszichológiai társasjáték (14-17 éveseknek)

Nem értesz szót kamasz gyermekeddel? Nem érted, mi zajlik a lelkében, a fejében?
A PHIX Önbizalom-fejlesztő, lelki problémát kezelő, pszichológus által készített társasjáték sok mindenben segítségedre lehet, még a legnehezebb és legkezelhetetlenebb gyermekek megismerésében és megértésében is.

A játék segítségével megtanulhattok, egymásra figyelve kommunikálni, erősíteni a magad és gyermekedönbizalmát, továbbá fejlesztheted az egymás közti kommunikációt, érzelmi kultúrát, a családon belüli összetartást és bizalmat.

 

 

MoodCards – Fejtsd meg hangulataidat, érzelmeidet, és légy kiteljesedett önmagad! – 8-tól 80 éves korig

42 hangulatkártyával és útmutatóval önismereti és terápiás használatra

A pszichológia könnyű is lehet! A megértésen alapuló kognitív viselkedésterápia és a mindfulness elméletére épülő hangulatkártyák könnyed és érthető módon segítenek hangulataink és érzelmeink beazonosításában és megértésében. A kártyák hátlapján az adott kedélyállapotra vonatkozó kérdéseket és egy pozitív megerősítést találunk. Segítségükkel könnyebben kezeljük negatív hangulatainkat, jobban megértjük kapcsolatainkat, érzékenyebben reagálunk mások igényeire, hatékonyabban kommunikálunk. A kártyák használata növeli az érzelmi intelligenciát, ugyanakkor arra ösztönöz, hogy az önismeret útján haladva bátran vállaljuk önmagunkat.

Andrea Harrn pszichoterapeuta, hipnoterapeuta, a mindfulness és a kognitív viselkedésterápia szakértője. Sikeres praxist vezet Kelet-Londonban, munkája során ötvözi a keleti filozófiát a nyugati tudományokkal.

 

 

 

Érzelmek szelencéje – Fedezd fel érzelmeidet 80 önismereti kártya segítségével

Fedezd fel érzelmeidet 80 önismereti kártya segítségével! Hogy érzed magad? Repesel a boldogságtól? Összeszorul a gyomrod a bizonytalanságtól? Ujjongva dörzsölöd össze a tenyered? Ismerd meg az érzelmi élet színes skáláját! Tanulj meg különbséget tenni az awumbuk (a látogatók távozásakor érzett üresség) és a saudade (az elveszett szerelmek utáni vágyakozás) között, és fedezz fel olyan érzelmeket magadban, amelyekről eddig nem is tudtál. Ismerős érzéseid új megvilágításba kerülhetnek, és rácsodálkozhatsz arra, miért is érzed, érezted úgy magad, ahogy… Tiffany Watt Smith készítette a kártyákat.

 

 

 

 

 

Kompátia – Életkerekítő játékok© –  Nagykártyás Kompátia és a játékcsalád többi része

144 db-os teljes csomag 14,5 cm átmérőjű kártyákkal, angol és magyar felirattal
az EMK elméletét és 79 db játékos gyakorlatát leíró 336 oldalas könyv

Nagy örömmel és hálával újságoljuk, hogy megjelent a Kompátia – Életkerekítő játékok II. része és a csoportok számára is jól használható nagykártyás kiadása!

Ez a játékgyűjtemény mindenkihez szól, aki játszani szeret: szórakozni, tanulni, fejlődni vágyó gyerekekhez, felnőttekhez egyaránt. Olyan játékokat kínálunk, amelyek humorral és felszabadultsággal bensőséges találkozásokat, személyes és közösségi értékeket teremthetnek bármilyen társaságban. Vannak egyénileg, kettesben, kisebb-nagyobb alkalmi csoportokban vagy összeszokott közösségekben játszható játékok. Válogathatsz, mazsolázhatsz… megtalálhatod azt a játékot, amely éppen most a leginkább megszólít téged. Kedvedre alakíthatod bármelyiket, és magad is kitalálhatsz hasonlókat!

Ezekben a játékokban nincsenek versenyek – sem vesztesek, sem győztesek. Lehetnek viszont kihívások és továbblépések egy-egy új képesség felé, és érhetnek „Aha!” élmények. A felszabadító sikerélményt az önmagunkkal és a másokkal való találkozások során, az együttlétben és a közös felismerésekben lelhetjük meg. A játékokban barátságba kerülhetünk érzéseink színes világával, megismerhetjük belső erőforrásainkat, és feltöltődhetünk általuk. Érzéseinken és erőforrásainkon keresztül rácsodálkozhatunk a bennünk áramló életre, alkotóerőre. Megérezhetjük a kommunikáció ízét, amikor bizalommal fejezhetjük ki magunkat, és nyitottsággal hallgathatunk meg másokat. Öröm adni, és öröm kapni is. Szabadon tudunk kérni. Nem fáj a „nem”, és valódi öröm az „igen”. „Álruhás varázslóvá” válhat a konfliktus!

 

Érzelmi Intelligencia kártya – Értsünk szót!

Az érzelmi intelligencia alapja az érzelmek megfelelő felismerése, beazonosítása és megnevezése. Ez a tanulási folyamat először a saját érzésekre korlátozódik. Miután a saját érzések felismerése és megnevezése nagy biztonsággal, készségszinten működik, akkor lehet a mások érzéseinek feltérképezésére fókuszálni. A kártyák ebben a tanulási folyamatban nyújtanak segítséget különféle játékokon keresztül. A játékosok gyakorolják az érzések felismerését és megnevezését külön erőfeszítés nélkül és így fejleszthetik az érzelmi intelligencia alapozását készségszintre. Az alapérzések megismerését már akár 3 éves kortól is el lehet kezdeni.

Az érzelmek felismerése és megnevezése az adott helyzetben. Amikor megtapasztal valamilyen érzelmet, biztassuk rá, hogy keresse ki a csomagból azt, ami leginkább illik rá. Már a keresés időszaka segít, hogy az esetleg igen intenzív érzelmek kicsit lenyugodjanak, és a továbbiakban megerősíti azt az iránymutatást, hogy amikor megtapasztal egy érzelmet, keresse meg, mi lehet az.

A kártyákon nem szerepelnek az érzések megnevezései, mert azok a tapasztalataink szerint korlátozták a használatot. A cél az, hogy minél több érzést felismerjenek a játékosok úgy, hogy azokat élethelyzetekbe belehelyezve értelmezni tudják.

 

Könyvek

Vannak olyan mesék is ( a hagyományos, népmeséken kívül is – ezek jelentőségéről a meseterápia témakörében is olvashatsz! ), amikor konkrétan érzelmekről szólnak, azok kezeléséről vagy feloldásának lehetőségéről modernebb formában. Itt is a teljesség igénye nélkül és válogattam. Nem reklám, nem fizetett cikk, egyszerűen csak gondoltam, összeszedem, miből lehet választani – a könyvek nem mindegyikét vettem meg, ezért CSAK ajánlásnak tekintsd cikkemet! A könyvek likjei egy-egy webáruházhoz vezetnek, amelyet véletlenszerűen választottam, nem öszötnözlek vásárlásra tőlük, csak bővebb információt ott találsz.

Szülőként azt még kiemelném, mielőtt felolvasol egy-egy tematikus mesét olvasd el előtte! Ne fuss bele olyanba, hogy a téma, mely kapcsán egy érzelmet tárgyal a mese, meglepetés legyen pl.: szülők válása.

 

Gyerekversek és mondókák – Érzelmek

A versikék és mondókák azonkívül, hogy fejlesztik a kicsik képességeit, nagyon szórakoztatóak is. Kötetünk a különböző érzelmeket mutatja be a gyerekeknek, hogy segítse őket az érzelem-tanulási folyamatban, és az érzelmi-intelligencia fejlesztésében. Mindezt bájos illusztrációkkal színesítve!

“Mennyi jó és rossz érzelem:
mosoly, kudarc, düh, sérelem.
Hogyan lehet feloldódni?
Válaszokat könnyű kapni?
Ebben segít e könyv neked,
tanácsaink mind itt leled.
Legyen öröm vagy épp bánat,
jó helyen lesz e könyv nálad.”

 

Nagy érzelemkönyvem – én ovis kortól ajánlanám, nagycsoportban talán

Hogy érzed magad?
Látszólag ez egy egyszerű kérdés, egy felnőtt tud is rá válaszolni, de egy kisgyermek még nem, vagy csak korlátozottan, az alapérzelmekre támaszkodva. Sokszor a szülő csak azt lája, hogy gyermeke „hisztis”. De vajon miért is? Talán álmos? Fáradt? Éhes? Fáj valamije? Szomorú? Csalódott? Netalán mérges? Ahhoz, hogy gyermekünk mindezt szavakba önthesse, meg kell tanulnia az érzelmeket önmagán és másokon felismerni, és kifejezni. Kötetünkben található rövid mesék ehhez, az óvodáskorú gyermekek érzelem-tanulási folyamatához, és az érzelmi-intelligenciájuk fejlesztéséhez próbál meg segítséget nyújtani. Hiszen még a „rettegett dackorszak” is könnyebben átvészelhető, ha sikerül az érzelmeket (legyen az akár pozitív, akár negatív) szavakba önteni.

Írta: Jámbor Eszter

A könyv nekünk is megvan és az elején lévő sok arcocska, ami érzelmeket fejez ki, a gyerekek kedvence volt.

A könyv egy sorozat darabja, melynek számtalan része van, mint például: Nagy hisztikönyvem, Nagy pozitívkönyvem stb.

 

A KRISTÁLYNYAKLÁNC NYOMÁBAN c. könyv – 5-10 éves korosztály

Több, mint mesekönyv – kalandozás az érzelmek birodalmában.

Érzelmi intelligencia világába hív kalandozni a történet 22 fejezetek (290 oldalon) keresztül.

Elsősorban 5-10 éves korosztály számára ajánljuk a mesét, amit együtt izgul végig a szülő és gyermek, majd végül kiderül, hogy a mesét felolvasó szülőknek is tanulságos a történetet.

Írta: dr. Skíta Erika és Turáni Szabolcs

Egy mese, amit együtt izgul végig szülő és gyerek. Közben olyan kedvesen és játékosan tanít, hogy fel sem tűnik. Tanít az érzelmekről, az elfogadásról, a nyitottságról, az empátiáról, a szelíd kommunikációról, és nem utolsó sorban magunkról. A kristályok pedig felragyognak: bennünk is!

 

 

A Titoktündér – 5-10 év – Társasjáték is van belőle!

Titokmesék gyerekeknek és felnőtteknek, a pozitív gondolkodásról, önbizalomról és megannyi másról, hogy minden egy kicsit könnyebb legyen.

Egy mese, melyben nincsenek robotok és halálfejek, sem fegyverek, űrlények vagy topmodell kinézetű teremtmények. Nincs benne csúnya beszéd sem, és a bugyuta, értelmetlen, semmitmondó történések is kimaradtak.
Hogy mi az, ami szerepel benne?
Varázslatos mesevilág, mely szórakozás és hasznos segítség is egyben szülő és gyermek számára. Többek között, HA: kicsúfolják, fél a sötétben, verekszik vagy őt bántják, beteg lesz, barátkozni

vagy békülni kell, netán elveszít valamit, vagy híján van az önbizalomnak.
De akkor is önfeledt mesés perceket nyújt, ha ezek mindegyike szerencsésen elkerüli gyermekét.

Játék és mese, melyben észrevétlenül kap helyet a pozitív gondolkodásra való nevelés, az önbizalom fejlesztése és mindenekelőtt a vidám, gondtalan életszemlélet kialakítása és megtartása. Kicsiknek és nagyoknak egyaránt!

A sorozatnak több darabja is van.

 

Gyógyító mesék – Avagy hogyan segítsen a szülő a gyermeknek a félelem és agresszió leküzdésében

Mit tegyünk, ha gyermekünk szorong, és rágja a körmét?
Hogyan szoktassuk le a csúnya beszédről?
Mivel csillapítsuk le, ha agresszív?
Hogyan erősítsük meg az önbizalmát?
És mit tegyünk, ha rendszeresen ágyba vizel?
A tanácstalan, önmagukat vádoló szülők gyakran azt kívánják, bárcsak volna csemetéjükhöz egy használati utasítás, amelyből kiderülne, miben hibáztak eddig, és mit kell másképp csinálniuk! Nekik ajánljuk Gerlinde Ortner könyvét, amelyet sikerrel forgathat minden anyuka és apuka, aki segíteni akar gyermekének a félelem és az agresszió leküzdésében. A szerző éveken át foglalkozott magatartászavaros gyerekekkel, és arra a következtetésre jutott, hogy a gyermekek viselkedési zavarai sok esetben nem alakultak volna ki, ha a szülők időben felfigyelnek a gyanús előjelekre. Ha a szülő képes megérteni gyermeke furcsa viselkedésének okait, motivációit, akkor van rá esély, hogy néhány jól kitalált és megfelelően elmondott mesével, valamint játékos formába bújtatott feladatokkal segíteni tud rajta. A nagysikerű könyv sorra veszi a viselkedészavaros gyerekek legalapvetőbb problémáit, és segít a szülőnek megismerni gyermeke tetteinek mozgatórugóit. Egyúttal minden szülőt önismeretre is tanít, ami azért is fontos, mert a gyermek problémás magatartása mögött gyakran a szülővel való konfliktus áll.

A könyvnek második kötete is van.

 

Barátkozni Jó!

Az Érzelmeink nyomában kiadványunkból megismert vicces állatok most barátságokat kötnek egymással. Min veszett össze, és aztán hogyan békült ki a varjú és a darázs? Vajon ki segített a szkarabeusznak villanykörtét cserélni? Tarts velünk és válj te is szuper baráttá!

Ebből a nagyszerű könyvből megtudhatod, hogyan szerezz barátokat és hogyan tartsd meg őket!

Beszélgetés, figyelmesség, játék, nevetés, osztozkodás, megegyezés. segítőkészség, őszinteség, bizalom és elfogadás – ez mind kell a barátsághoz! A könyv végén megtalálod a barátságpizza titkos receptjét! Ne felejtsd el a sütőt előmelegíteni!

 

 

 

Érzelmeink nyomában

A társas kapcsolatok működtetésének alapfeltétele, hogy saját érzelmeinket és mások érzelmeit felismerjük és kezelni tudjuk. Fontos, hogy a gyerekek már egészen korán megtanulják azonosítani, és kifejezni mi zajlik bennük.

A Symbo Alapítvány több éves tapasztalatai alapján összeállított könyvvel abban szeretnénk segíteni, hogy az érzelmekről való kommunikáció a gyerekek mindennapi rutinjához tartozzon.
A családok közösen, beszélgetve ismerjék meg, hogy kit mi tesz boldoggá, szomorúvá, vagy éppen dühössé.

A könyvben megjelenő állatok humorral vezetik be a gyermekeket az érzelmek világába. A meghatározások segítik összekapcsolni a gyermekek életében zajló élményeket a megfelelő érzésekkel.

Ahogyan haladnak a könyvben, a gyermekek tudatosítják, hogy minden, ami történik velünk, érzelmet vált ki belőlünk. Továbbá azt is megtanulják, hogy a különböző események mást és mást válthatnak ki az emberekből.

A könyv végén található hangulatkerék segítségével bárhol, bármikor kifejezhetik, hogy érzik magukat.

 

A dühös polip – Relaxációs mesekönyv

A kis polip megtanulja, hogyan nyugtassa meg magát, amikor nagyon dühös. A progresszív izomrelaxácó – melyet e mesekönyvből könnyedén és élvezettel sajátíthat el gyermekünk – ellazítja a testet és lecsendesíti az elmét. Alkalmazása hatékonyan csökkenti a stresszt, a szorongást és az agressziót, a gyermek képes lesz uralni nehéz érzéseit, és könnyebben elalszik.

“Szülőként, pedagógusként – bármennyire is szeretnénk – nem óvhatjuk meg gyermekeinket minden stressztől, szorongástól. Abban segíthetünk nekik, hogy hatékony megküzdési stratégiákat dolgozzanak ki a nehéz helyzetekre. A progresszív izomrelaxáció módszere azon alapszik, hogy érzelmi tónusunk és izomtónusunk között kapcsolat van: ha a testünk ellazul, a lelkünk is követni fogja. Ezt a technikát tanítja meg e kedves mesekönyv, amely kis lépésekben, játékosan juttatja el a gyermeket a relaxáció élményéhez.”
Dr. Kádár Annamária, pszichológus, egyetemi adjunktus

“Nélkülözhetetlen könyv mindenkinek, akinek gyereke van, vagy gyerekekkel dolgozik!”
Dr. L. Teegargen, klinikai szakpszichológus

“Gyermekpszichológusként rendszeresen használom ezt a könyvet – a gyerekek és a szülők egyaránt szeretik! Gyerekbarát és élvezetes módon tanítja meg az aktív megküzdéshez szükséges ellazulást. Lássuk be: még a felnőtteket sem könnyű rávenni, hogy gyakorolják a relaxációt, e könyv segítségével azonban a gyerekeknek minden megerőltetés nélkül megy.”
Dr. D. Davis, gyermekpszichológus

 

Aurélie Chien Chow Chine: Gaston érzelmei – Dühös vagyok

Gaston ma nagyon dühös. Semmi sem történik úgy, ahogy szeretné. Fedezd fel, hogyan lesz újra jókedvű! – Gaston éppen olyan unikornis, mint a többiek. Egy dolgot kivéve… Sörényének színe mindig az érzelmeit tükrözi!

1 kaland Gastonnal + 1 légzőgyakorlat = 0 düh

Gaston történetei az érzelmek feltárásában és kezelésében nyújtanak segítséget. Aurélie Chien Chow Chine grafikus és óvodai relaxációs terapeuta könyve.

A sorozat többi kötete: Boldog vagyok, Félek és Féltékeny vagyok

 

 

Remélem, sikerült jó tippeket, ötleteket adnom!

 

Írásomban saját öteteimet (és köszönöm Pedagógusok ajánlását is!) és részben élményeimet foglalom össze, nem reklám, nem fizetett cikk, egyszerűen csak gondoltam, összeszedem, miből lehet választani isereteim szerint ebben a témakörben.

A web- és Facebook oldalamon található információk általános oktatási és szórakoztatási célt szolgálnak, nem helyettesítik az orvosi, szakorvosi vagy bármely egyéb szakértői tanácsadást. Ezen információkat valamint a konzultációkon ill. videókban elhangzottakat mindenki saját felelősségére és döntése alapján használhatja vagy alkalmazhatja saját életében. Egyik általam használt és ismertetett eszköz/módszer, rendszer ill. konzultációs sem irányul egészségügyi tevékenység folytatására, pszichoterápiás eljárásra, sem annak kiegészítésére, támogatására, bármely az egészségügyről szóló 1997. évi CLVI. törvényhatálya alá tartozó konvencionális van nem-konvencionális gyógyító eljárás folytatására. Nem tételezek fel és nem garantálok semmilyen fizikai, mentális, emocionális, spirituális és pénzügyi eredményt.